11.03.2013

Nirina - earing Ankarsstyle

Here is something new, "Nirina"! These earings are my first design in Ankars-style. At my first visit to the tattingonline-class of Georgia Seitz, (which was an excitung event itself) I had the great pleasure to learn about ANKARS, presented from Nina Libin. Inspired of the RoR-element by Rina Stepnaja I designed these beautiful earrings. I named them "Nirina"  as a big thank you to Nina Libin for her efforts of presenting and translating us the russian patterns and to Rina Stepnaja for her Inspiration and the possibility to learn of ANKARS in the onlineclass. Many thanks to you and of course to Georgia ;-)!!!

Hier zeige ich Euch was neues, "Nirina"! Diese Ohrrhinge sind mein erster Entwurf im Ankarsstil. Bei meiner ersten Teilnahme an der amerikanischen Online-Occhiklasse bei Georgia Seitz (was schon allein für sich ein Erlebnis war), hatte ich das große Vergnügen von Nina Libin die Technik Ankars vorgestellt zu bekommen.  Inspiriert durch das "Ring-on-Ring Element" von Rina Stepnaja entwarf diese wunderschönen Ohrringe. Ich nenne sie "Nirina" als ein Dankeschön an Nina Libin für die große Mühe der Presentation und Übersetzung der russischen Anleitungen und an Rina Stepnaja für die Inspiration  und die Möglichkeit, in der Onlineklasse ihre Technik vorzustellen und so endlich einmal mehr über ANKARS zu erfahren. Vielen Dank an Euch und natürlich auch an Georgia ;-)!!!
These are my variations of the classpattern, "Coral pin" by Rina Stepnaja.I changed the size and tried 2 different methods for embelishing them for earings.
Hugs Gunhild

Dieses sind meine Varianten des Kursmusters "Coral Pin"  für eine Brosche von Rina Stepnaja. Ich wandelte sie in der Größe etwas ab und versuchte 2 verschiedene Möglichkeiten, sie mit Perlen zu besticken.
Herzliche Grüße
Gunhild

Kommentare:

  1. Gorgeous design, Guni! Congrats.
    Fox : )

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ...thank you so much ,Fox, was fun to tat...one little advance of beeing ill...having time to tat ;-))...
      Guni

      Löschen
  2. Hallo Guni!
    Die Ohrringe gefallen mir super gut. Prima gemacht!
    Liebe Grüße Cornelia

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ..danke schön, liebe Cornelia,...
      liebe Grüße

      Löschen
  3. Deine Ohrringe sehen toll aus!!
    Liebe Grüße
    Petra

    AntwortenLöschen
  4. What a pretty little design! I have watch Karen Cabrera's YouTube video on the technique, and it is fascinating!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ..Thank you Diane...so give it a try :)...style is always personal...

      Löschen
  5. Yours look wonderful! Hope you're all better soon.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ...so nice..thanks, these are long lasting this year these cold-viruses:(...

      Löschen
  6. Those are very pretty earrings, I think I like the green ones best

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ...Yes me too...the aothers are adaptions to the pin-pattern...

      Löschen
  7. Very pretty! I like your earrings Gunhild.

    AntwortenLöschen
  8. I see I already commented- bit this is obviously worth another comment! : ))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Hihi...thank you so much Fox :)) I have to post the blue onces ;-), I have to take a cup of coffse and visit your blog soon, obvoiusly finding a lot of wunderful stuff....:))

      Löschen

Magst du mir einen netten Kommentar schreiben, danke, ich freu mich drauf!
Would you love to write a nice comment for me, thank you, I am looking forward to it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...